بهترین برند عایق حرارتی
نوشته شده توسط : بهزاد

ویژگی عایق حرارتی ساختمان

مقاوم در برابر اشعه ماورای بنفش

عمر طولانی در برابر سرما و گرما

جلوگیری از انتقال حرارت هدررفتن انرژی

جلوگیری از عوامل میکروبی و قارچی

دربرابر عوامل خارجی واکنش ندهد واز لحاظ شیمیایی خنثی باشد

مقاومت بالا در برابر فشار و حرارت

پوسیده نشدن در برابر حرارت و اشعه خورشید

عایق حرارتی برای ساختمان

عایق حرارتی که معمولا در ساختمان و بازسازی منازل استفاده می گردد عایق های حرارتی  پشم سنگ و پشم شیشه و عایق صوتی  پشم شیشه و پلی استایلن و عایق های رطوبتی بخاربند و ایزوگام و قیر است. یکی از ویژگی عایق حرارتی جلوگیری از اتلاف انرژی در ساختمان می باشد و نوع عایق کاری در جاهای مختلف فرق میکند معیار انتقال حرارت عایق ها دانسیته و ضخامت آنها می باشد و به شکلی میباشد که در فصل تابستان باعث خنک ماندن ساختمان می شود در زمستان از هدررفتن گرما جلوگیری می کند .

 

انواع عایق سرما و گرما

پشم شیشه پتویی با روکش آلومینیومی

فوم پلی اتیلن رولی

پشم سنگ تخت و پتویی در دانسیته های مختلف

فوم آکوستیک

ساندویج پنل در ضخامت های مختلف تزریق پلی اورتان

فوم های تخت یونولیت EPS

فوم پلی اورتان _ فوم تخت پلی اورتان XPS

بخاربند ضد رطوبت پارچه ای

ارزانترین عایق حرارتی و صوتی

محصولات عایق فوم و نصب معمولاً هزینه بیشتری نسبت به عایق کاری سنتی دارند با این وجود عایق کف دارای مقادیر R بالاتری است و مانع هوایی را تشکیل می دهد که می تواند برخی از سایر هزینه ها و کارهایی که در رابطه با آب و هوای یک خانه وجود دارد مانند قلاب زدن استفاده از مخزن خانه و سد بخار و ضربه زدن به اتصالات را از بین ببرد در ساخت خانه جدید این نوع عایق همچنین می تواند به کاهش زمان ساخت و ساز و تعداد پیمانکاران تخصصی کمک نماید که موجب صرفه جویی در هزینه می گردد.

اما ارزانترین عایق برای ساختمان میتوان گفت EPS می باشد چون هم مواد مصرفی آن در داخل تولید میگردد و مصرف زیادی در ساختمان داشته و قیمت آن نسبت به دیگر عایق ها ارزانتر می باشد البته دانسیته آن نسبت به دیگر عایق ها هم کمتر است می توان از آن در جاهای مختلف برای پر کردن فضای خالی و یا عایق کاری دیواره بیرون استفاده کرد شاید یکی از مزایای آن در شکل ها و ضخامت های مختلف وجود دارد و می توان در جاهای مختلف از سایز مخصوص خودش استفاده میکند.

 

دو نوع عایق کف وجود دارد:

سلول بسته و سلول باز. هر دو به طور معمول با پلی اورتان ساخته می گردد. با داشتن فوم سلول بسته ، سلولهای با چگالی بالا بسته شده و پر از گاز می شوند که به گسترش کف کمک می کند تا فضاهای اطراف آن پر شود. سلول های فوم سلول باز به اندازه چگال نیستند و پر از هوا می شوند که به آن عایق بندی بافت اسفنجی می بخشد.

 

موانع تابشی و سیستم های عایق انعکاسی

گرمای تابشی در یک خط مستقیم و به دور از هر سطح حرکت می کند و هر ماده جامد را که انرژی آن را جذب می کند گرم می کند هنگامی که خورشید سقف را گرم می کند در درجه اول انرژی تابش خورشید است که سقف را گرم می کند. بخش زیادی از این گرما با هدایت از طریق مواد بام به سمت اتاق زیر شیروانی سقف حرکت می کند. مواد سقف گرم سپس انرژی گرمای به دست آمده خود را بر روی سطوح اتاق زیر شیروانی خنک کننده از جمله مجاری هوا و کف اتاق زیر شیروانی تابش می کنند. یک سد تابشی باعث انتقال حرارت تابشی از زیر سقف به سایر سطوح اتاق زیر شیروانی می گردد برای مؤثر بودن باید با فضای هوایی روبرو گردد.

 

برخلاف اکثر سیستمهای عایق معمولی که در برابر جریان گرمای رسانا و گاه همرفت کننده مقاومت می نمایند موانع تابشی و عایق بازتابی با بازتاب گرمای تابشی موانع تابشی در خانه ها معمولاً در اتاق زیر شیروانی  در درجه اول برای کاهش افزایش گرمای تابستان نصب می شود که به پایین آمدن هزینه های خنک کننده کمک می کند. عایق بازتابنده موانع تابشی معمولاً فویل های آلومینیومی بسیار بازتابی را در سیستم های عایق بندی می کند که می تواند انواع پشتیبان از قبیل کاغذ کرافت  فیلم پلاستیکی  حباب های پلی اتیلن یا مقوا و همچنین مواد عایق حرارتی را شامل گردد.





:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: